Rema 1000 Cup 2018

PG
05. marts 2018 kl. 14:01
50 hold til Rema 1000 Cup, se vinderne her.

Med 50 hold var både lørdag og søndag i brug i Vindingehallen for at få alle tilmeldte hold på banen ved stævnet i indendørs foldbold for skoleelever.

Rema 1000 Cup, som er for elever i skolernes 2. til og med 7. årgang. 50 hold er tilmeldt, og med i hvert fald syv spillere på hvert hold og så måske lidt flere til udskiftning, er det op mod 400 børn, der er med i de opgør, sådan et stævne byder på.

Flere til fodbold

- Vi arrangerer stævnet, fordi vi gerne vil have flere børn og især piger til at spille fodbold. Det er faktisk lykkedes, hvor vi sidste år fik flere piger til klubfodbold, siger Nikolai Skibdal fra Vindinge Boldklub, der står for stævnet.

- Det er hver enkelt klasse, der stiller et hold. Det betyder, at flere kommer med og får lov at spille indendørs fodbold end lige de elever, der kan spillet i forvejen.

Traditionen i stævnet er altså at være med, ikke nødvendigvis at skulle vinde det hele. Det er nu ikke nemt, det med at tabe i en ellers lige kamp, fremgår det flere gange lørdag først på dagen. Og det er omvendt noget af det fedeste at vinde. Ikke kun børnene, men også deres voksne bidrager med jubelscener, som var det VM-medaljerne, der var i hus.

Mindre kan gøre det, for eksempel en præmie for et flot mål, som det under kampene jævnligt lyder i højtalerne fra dommerbordet.

Nej, det er ikke Pondus Cup

Traditionen ved stævnet er, at klasseholdene finder på spøjse, måske mærkværdige holdnavne. Som nu Golden Guys fra skolen i Vindinge, der spiller mod Team 4 kløver fra Ørbæk - og hvor de gyldne gutter altså vinder 2-1.

Hvis nogen synes, at det her minder om noget, de kan huske, fra de selv gik i skole, så er det rigtigt husket. I årevis blev der arrangeret Pondus Cup med Danske Bank som hovedsponsor og med Jens Rasmussen som stævneleder gennem mange år.

Da Danske Bank forlod Pondus-maskotten, skulle der findes en anden sponsor. Det blev Rema 1000, og i nu en række år har stævnet haft navn efter dagligvarekæden. De voksne omkring stævnet har ifølge Nikolai Skibdal da også efterhånden vænnet sig til det nye navn.

På gensyn 1.-2.-3. mats 2019